Derfor er det så vigtigt at markedsføre sin virksomhed online
Nu til dags er online markedsføring den vigtigste form for markedsføring. Det er nemlig på internettet, at der er absolut størst chance for, at din reklame når ud til mange mennesker. Plakater og reklamer på busserne er der mange, der ser – men på nettet kan du på mere simpel vis ramme den brede målgruppe på tværs af bygrænser.
Ligeledes kan du også ved online markedsføring være mere sikker på, at det er dem, som dit produkt er interessant for, der støder på din reklame, eftersom der i langt højere grad er sammenhæng mellem typerne, der benytter sig af en specifik hjemmeside, end typerne der tager til og fra arbejde på den samme strækning.
Markedsfør dig på de sociale medier
Det er efterhånden langt de fleste, der befærder sig på de sociale medier, og alt afhængigt at hvilken målgruppe dit produkt skal ramme, kan du markedsføre dig på forskellige måder herpå.
Er det en yngre målgruppe, er det efterhånden en udpræget ting, at man derfor også skal have fat i de såkaldte ”influencere”. Influencere er unge mennesker, der når ud til mange andre unge mennesker på de sociale medier, og dermed har de altså en stor indflydelse på, hvilke produkter andre unge vælger at købe. Så er det et skønhedsprodukt, ungdommeligt tøj eller lignende, ville det helt sikkert tale til din fordel at hive fat i en eller flere influencere på de sociale medier.
Er det derimod den ældre del af befolkningen, du gerne vil have informeret omkring dit produkt, skal du tænke på hvilket socialt medie, de som oftest befærder sig på, og placere din reklame dér.
Statistikken fra slut 2018 viser, at det stadigvæk er de unge, der i højeste grad benytter sig af de sociale medier – dog er de mere ligeligt fordelt ud på både Facebook, Instagram, Youtube og Snapchat, end den ældre del af befolkningen er. Den ældre del af befolkning bruger nemlig i højeste grad Facebook, når de er på de sociale medier. Så skal du markedsføre dit produkt til den ældre del af befolkningen på de sociale medier, er det helt klart Facebook, du skal vælge at placere din reklame på.
Sørg for at din hjemmeside fungerer, som den skal
Det er desværre ikke nok at sprede budskabet om sit produkt – man skal også sørge for, at når folk klikker videre fra de sociale medier, ankommer de til en hjemmeside, der fungerer præcis, som den skal. Er din hjemmeside ikke pænt opstillet eller er den langsom, vil det med det samme give kunden et indtryk af, at den ikke er særlig troværdig.
Søger du fif til at optimere din hjemmeside, kan du finde dem lige her.