Sådan fungerer linkbuilding

za2

Hvordan står man ud blandt konkurrenterne på internettet, når brugeren har uendelige muligheder mellem fingrene? Det er det helt store spørgsmål for moderne virksomheder. At markedsføre sig selv og sit produkt succesfuldt handler ikke længere om at tale til kundekredsen, men snarere at indblande sig selv i kundekredsens diskurs omkring et givent emne.

Det kan virke uoverskueligt, men faktisk er der nogle ganske simple retningslinjer man kan følge, for at blive mere synlig i den potentielle kundes søgemaskinebrowser.

Hold dig opdateret om markedsføring på internettet

Sørg for at bruge linkbuilding

En af de bedste måder til at øge din virksomheds synlighed på internettet, er ved at sprede din hjemmeside til flere steder på nettet. Som en blæksprutte, der bruger sine tentakler til at gribe fat i genstande og bevæge sig, vil et spred af information om dit produkt øge din kontaktflade med potentielle kunder. Og ligesom hos en blæksprutte bør hver af disse tentakler have sin egen, autonome hjerne til kunne indfange så mange kunder som muligt. 

Dette sker ved linkbuilding. Linkbuilding foregår ved, at et link placeres i en online-artikel, som fører brugeren videre til en anden hjemmeside. Hermed kan en interesseret læser blive til en potentiel kunde for virksomheden, som linket fører til. Man gør i høj grad brug af linkbuilding i Sverige og resten af Skandinavien. For at holde sin virksomhed relevant er det derfor afgørende, at man gør brug af det.   

Spred din kontaktflade til kunden som en blækspruttes tentaklerll%C3%B8se-1296937/

Værd opmærksom på keywords 

For at sikre effektiv linkbuilding, må man sikre en god plads på Googles søgemaskine. Når man bruger Google som søgemaskine, søger den nemlig ud fra et par forskellige parametre. De søgninger som står øverst, vil altid være sponsorerede links, der er relateret til søgningen. 

Man behøves dog ikke at punge ud til de digitale fyrster i Silicon Valley for at opnå en position på første søgeside af Google. For Googles algoritme er også opmærksom på relevansen af en given artikel i forhold til søgeordet. Dette bliver bestemt ud fra hvor mange gange, selve søgeordet forekommer i artiklen, kvaliteten af teksten samt populariteten af hjemmesiden. Sidstnævnte vil du forhåbentlig opnå ved at være opmærksom på de to første parametre. Søgeordet bør have en densitet på omkring 2 % i en given artikel. Ellers anses den som spam af Googles algoritmesystem. Samtidig er det vigtigt, at teksten er grammatisk korrekt.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.